Tylko teraz darmowa dostawa dla zamówień powyżej 89 zł! | Raty 10x0% lub 30x0% (RRSO 0%) Sprawdź
„Dziewczynki mogą wszystko” – kampania LEGO
Miło nam poinformować, że asortyment naszego sklepu internetowego został poszerzony o markę LEGO, czyli światowego lidera w sprzedaży klocków. Jednocześnie chcielibyśmy poinformować, że marka LEGO wystartowała z drugą edycją kampanii społecznej „Dziewczynki mogą wszystko”, której ambasadorem jest Martyna Wojciechowska.
Lego – krótko o historii
Już niedługo w naszym asortymencie pojawią się klocki LEGO. Duńska marka została założona w 1932 roku przez Ole Kirka Christiansena. W początkowych latach istnienia marka zajmowała się produkcją drewnianych zabawek. Dopiero w 1953 roku powstały plastikowe klocki, które oficjalnie zostały nazwane „klockami LEGO”. Dziś są to najpopularniejsze klocki na świecie, przeznaczone nie tylko dla dzieci, lecz także dla dorosłych.
Producent oferuje wiele zestawów klocków – tematyczne, a także w różnych kolorach. Do najpopularniejszych należą:
- LEGO Duplo – to klocki stworzone z myślą o najmłodszych. Mogą się nimi bawić dzieci w wieku od 1,5 do 5 lat.
- LEGO City – to seria klocków oparta na życiu w mieście. Można z nich zbudować m.in. budynki mieszkalne, pojazdy, straż pożarną, kolej czy lotnisko.
- LEGO Friends – te zestawy pozwolą dzieciom przeżywać przygody na plaży, relaksować się w domu i ratować zwierzęta. Znajdują się w nich m.in. laleczki, zwierzątka, domy i kawiarnie.
- LEGO Ninjago – motywem przewodnim tych klocków są ninja i ich wrogowie.
- LEGO Creator – to seria klocków oparta na konstruowaniu, np. samochodów, słynnych budowli czy innych pojazdów.
- LEGO Technic – jest to linia klocków przeznaczona dla młodych konstruktorów i majsterkowiczów.
- LEGO Star Wars – to licencjonowana seria oparta na popularnej sadze filmowej „Gwiezdne Wojny”.
Badania grupy LEGO
W ubiegłym roku Grupa LEGO wraz z instytutem Geeny Davis przeprowadziła badania w 7 krajach, w tym Polsce. Wynika z nich, że aż 90% dziewczynek w wieku 6-14 lat zgadza się ze stwierdzeniem, że „to ok, jeśli dziewczynki chcą grać w piłkę nożną, a chłopcy tańczyć w balecie”. Jednak 43% z nich boi się wyśmiania z powodu korzystania z zabawek przypisanych do innej płci. Co więcej, dziewczynki w mniejszym stopniu niż chłopcy uważają, że niektóre aktywności są przypisane do konkretnej płci.
Badanie wykazuje jednak, że to rodzice najczęściej zachęcają dziewczynki do zabaw i aktywności, które społecznie są uznawane za typowo kobiece, np. taniec, zabawa w księżniczkę czy gotowanie. Te schematy są powielane przez kolejne pokolenia, tworząc stereotypy. W efekcie wiele dziewczynek rezygnuje z wyrażania siebie i swoich ulubionych aktywności. Najnowszy raport LEGO Play Well 2022 pokazuje natomiast, że co czwarty dorosły Polak przyznaje, iż w dzieciństwie nie mógł bawić się zabawkami przeznaczonymi dla płci przeciwnej. Poza tym 35% badanych wskazało, że obawiało się bycia dręczonym z tego powodu.
„Dziewczynki mogą wszystko” – kampania LEGO
Marka LEGO uważa, że każde dziecko ma prawo do wyrażania siebie, dlatego już po raz drugi wystartowała z kampanią „Dziewczynki mogą wszystko” („Girls can achieve everything”). Poprzez kampanię producent chce zainspirować, a przede wszystkim zachęcać rodziców, aby nie patrzyli na swoje dzieci przez pryzmat płci, ale przez pryzmat tego, kim są i co lubią. Tę samą ideę podziela ambasadorka kampanii Martyna Wojciechowska – podróżniczka i dziennikarka, która znana jest z podejmowania wyzwań zawodowych, podróżniczych i sportowych.
W ramach kampanii marka LEGO przygotowała trzy spoty reklamowe z dziewczynkami i Martyną Wojciechowską w rolach głównych. Pojawią się one w serwisie YouTube i w social mediach.
Marka LEGO już od wielu lat ma w swojej ofercie klocki skierowane także dla dziewczynek, które rozwijają ich kreatywność i pozwalają otworzyć się na inne formy zabawy:
- Klocki LEGO Friends – dla przyjaciółek, które budują domki.
- Klocki LEGO Disney – dla dziewczynek, które bawią się w księżniczki.
- Klocki LEGO Dots – dla dziewczynek, które wymyślają wzory.
- Klocki LEGO City i Classic – dla kreatywnych dziewczynek.
- Klocki LEGO Technic – dla dziewczynek, które lubią się bawić samochodami.
Źródło: www.lego.com.pl
Podobne kampanie społeczne
Warto wspomnieć, że w sprzedaży dostępna jest książka Caryl Hart o tym samym tytule – „Dziewczynki mogą wszystko”. Ta inspirująca publikacja pokazuje, że każda dziewczynka ma prawo do spełniania swoich marzeń i każdego dnia jest w stanie zrobić wyjątkowe rzeczy.
Podobną kampanię społeczną prowadzi marka Always – #JakDziewczyna („Like a girl), która realizowana jest od 2014 roku. Zachęca ona dziewczęta do budowania pewności siebie i kształtowania swojego charakteru przez uprawianie sportów.
Źródło: www.lego.com.pl